wszystkie działy
Twój koszyk jest pusty

Zakup transzowy kas fiskalnych



Podatnicy będący w obowiązku do ewidencjonowania obrotu na kasie rejestrującej, mają możliwość skorzystania z tzw. ulgi na zakup urządzenia. Wiele firm ma jednak wątpliwości co do zasad, na jakich można skorzystać z odliczenia, głównie w przypadku zakupu kolejnych kas fiskalnych, a także okoliczności, w których powinno się dokonać zwrotu ulgi.

Zasady ogólne

Przede wszystkim trzeba sprecyzować, że ulga należy się wyłącznie podatnikom, którzy rozpoczynają ewidencjonowanie obrotu i kwot podatku należnego przy użyciu kasy fiskalnej. Są oni jednak zmuszeni do rozpoczęcia rejestracji sprzedaży w obowiązujących terminach.

Prawo do odliczenia ma więc tylko podatnik, zgłaszający po raz pierwszy w Urzędzie Skarbowym kasy fiskalne, z których będzie korzystał podczas rejestracji obrotu i podatku. Koniecznym jest, aby rozpoczął on ewidencjonowanie przed dokonaniem pierwszej sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej lub rolników ryczałtowych, która powinna być zapisana w kasie fiskalnej (np. po stracie prawa do zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania z uwagi na przekroczenie określonego limitu obrotów).

Zakup transzowy

Podatnicy, którzy rozpoczną rejestrowanie obrotu i kwot podatku należnego w podanych w zgłoszeniach terminach, mogą odliczyć od tego podatku kwotę wydatkowaną na nabycie każdej z kas rejestrujących zgłoszonych na dzień rozpoczęcia ewidencjonowania. Podatnik musi w późniejszym terminie, jedynie systematycznie rozpoczynać sprzedaż przy zastosowaniu kolejnych kas fiskalnych, aby od każdej z nich uzyskać 90% odpisu.

Zainicjowanie ewidencjonowania musi nastąpić z zastosowaniem co najmniej 1/5 (20%) zgłoszonych kas (po zaokrągleniu w górę do liczb całkowitych). Od pierwszego dnia każdego następnego miesiąca należy rozpocząć pracę z użyciem kolejnych urządzeń w liczbie nie mniejszej, niż liczba kas przypadająca do ewidencjonowania w pierwszym miesiącu, będąca konsekwencją dokonanego zgłoszenia.

Przykład

Podatnik otwierający działalność z dniem 20 lipca, na zawiadomieniu o instalacji, zgłasza 13 kas fiskalnych. By otrzymać pełne odliczenie musi w pierwszym dniu pracy uruchomić min. 3 z nich. Kolejne zaś, według następującego harmonogramu: 01.08 - 4 szt., 01.09 - 6 szt.

 

Kategorie tematyczne


Grupy tematyczne


Zadaj pytanie




Obniż koszt zakupu kasy fiskalnej
Skontaktuj się z nami

Polskie Centrum Kas Fiskalnych
ul. Fosa 41
02-768 Warszawa

tel.: +48 22 550 32 00
warszawa@pckf.pl

pn. - pt. 8:00 - 18:00, sob. 8:00 - 16:00

Polskie Centrum Kas Fiskalnych
ul. Grójecka 122
02-367 Warszawa

tel.: +48 22 550 32 10
warszawa@pckf.pl

pn. - pt. 8:00 - 18:00

Polskie Centrum Kas Fiskalnych
ul. Kosińskiego 21
61-521 Poznań

tel.: +48 61 271 00 00
poznan@pckf.pl

pn. - pt. 9:00 - 17:00

Polskie Centrum Kas Fiskalnych
ul. Miedziana 10
90-038 Łódź

tel.: +48 42 295 50 00
lodz@pckf.pl

pn. - pt. 9:00 - 17:00

Warszawa (2) Poznań Łódź Katowice
Zadzwoń do mnie
22 550 32 00
Twój koszyk jest pusty
×